Film Recensioner

Jag har med min sambo sett två riktigt bra filmer i helgen som jag bara måste recensera för er. Jag tycker det är roligare att recensera bra filmer än dåliga, dem kan ju vara bra på olika sätt. Vissa har bara en bra "historia"  medans andra har duktiga skådespelare och bra effekter. Men vissa har också "hela paketet" och här kommer två riktigt bra filmer som jag tycker har hela paketet, ärligt talat så blev jag faktiskt skrämd.



DEADLINE 2009

 

HANDLING:

Alice ( Brittany Murphy ) som är en 32 årig författare försöker att återhämta sig efter ett psykiskt nederlag sedan en kort tid tillbaka. Alice bestämmer sig för att resa bort en stund för att få inspiration att slutföra ett påböjat manus ensam i ett stort ödelagt hus på landet. En kort tid efter att hon bosatt sig så börjar hon höra mystiska ljud och se märkliga saker hända vilket väcker hennes intresse och på vinden finner hon gamla videoband med en otäck historia som river upp minnen om hennes egna mörka förflutna.

 

TRAILER:

 

BETYG:

Tyvärr är det här Brittany Murphy's sista film ( R.I.P ) Men jag tycker att filmen var riktigt bra med en bra handling och med en liten "twist" på slutet som piffar upp hela filmen, man måste analysera den lite efteråt men den är inte "svår" att förstå. Den är helt klart sevärd och jag ger filmen fem stjärnor av fem möjliga.

 

 

 

 

THE ECHO 2008

 

HANDLING:

Filmen handlar om Bobby ( Jesse Bradford ) en ung man som precis kommit ut från fängelset. Under hans fängelsetid så har hans mor gått bort och han flyttar in i  sin mors lägenhet i ett gammalt hyreshus. En kort tid efter att han bosatt sig så börjar han höra mystiska ljud i lägenheten samt ständiga bråk ifrån lägenheten brevid. När han tillslut försöker att ingripa så blir han fångad i en förbannelse.

 

TRAILER:

 

BETYG:

Filmen kanske är lite seg till en början, men den är helt klart sevärd. Historien är riktigt bra och eftersom det är samma producent som till The Ring och The Grudge så rekomenderar jag er att höja volymen på stereon lite extra för att få ut den maximala effekten. Jag ger filmen fem stjärnor av fem möjliga.

 


Andras åsikter:
Postat av: Elvira Eriksson
Ska kolla på den med brittany murphy, hon är ju ändå död RIP:(
2010-01-06 @ 10:39:08
URL: http://elviraes.blogg.se/
Postat av: Cina
Åh dom måste jag se!

Finns dom att hyra?
2010-01-06 @ 12:20:26
URL: http://nulladiessinelinea.blogg.se/
Postat av: Cina
Va är det sant?

Har de plockat ner filmerna bara för att hon är död?

Va sjukt!

Borde ju vara tvärtom, att hon ska hyllas...tänk all arbete hon har lagt ner på filmen så ska den inte få visas...

hmm så dumt!
2010-01-06 @ 14:05:55
URL: http://nulladiessinelinea.blogg.se/
Postat av: tessi
hejsan! tävling på min blogg, var med du också!

★。、:*:。.:*:・'゜☆。.:*:・'゜★。、:*:。.:*:・'゜☆。.:*:・'゜★

(>_<)○------(^o^)○

2010-01-09 @ 09:35:18
URL: http://kattbell.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback