Nytt år, nya möjligheter!

Jaha, då var det redan 2010 - FAN vad åren går fort! Har ni lagt något nyårs löfte? Jag brukar inte vanligtvis ha något, eftersom dem aldrig går att uppfylla. Jag brukar alltid ha FÖR höga krav på mig själv så jag är aldrig nöjd med resultaten ändå. Men iår så har jag faktiskt bestämt mig för att gå ner MINST 20 kg under hela året. Det tror jag inte ska vara något problem, bara jag hittar tillbaka till den där motivationen och energin jag hade innan julen så kommer jag fixa det i ett nafs! Nu har jag ju faktiskt en orsak till att gå ner i vikt också så det gör det ju lite mer realistiskt att verkligen orka följa upp. För er som undrar vad den orsaken är så är det faktiskt att skaffa familj! Nu är det väl dags att börja tänka på refrängen! *längtar*

Nyårsafton firade jag och Jyrki hos mamma och Janåke i Ljustorp med min bror Joakim och min äldre lillasyster Ellinor. Vi åt trerätter middag med lax- och räk toast som förrätt, fläskfilé med ädelostsås och potatisbakelse som varmrätt och blåbärs pannacotta som efterätt, det var hur gott som helst! Efter det så fick vi vila lite på maten och sedan vankades det kaffe med fikabröd och så spelade vi Cluedo till halv tolv. På tolvslaget smällde Joakim iväg några tårtor och Jyrki fyllde i med några raketer, vi skålade och filmade de flesta av reketerna. Det var en riktigt mysig, nykter kväll. Vi skålade i alkoholfri MAGNUM cider, alkoholfritt jordgubbsvin och alkoholfri mousserande vitt vin. Vid två tiden så rullade jag, Ellinor och Jyrki hemmåt igen!



EN SAK TILL BARA!



Mamma hade en klåda på benet som hon var le på att tillfredställa:

Mamma: Gud vad det kliar på benet!
Ellinor: Men gör som jag då, smeta ut lite vatten på det sen skiter du i det!
JanÅke: Ja, då förstår vi varför du inte vill klia där något mer iallafall!

Det är humor, det är humor och
det är en helt vanlig kväll hos oss =)

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback