Baby love ♥

Gud vad vi funderar och planerar inför våran kommande familj. Nej, jag är inte med barn ännu men jag är faktiskt snart 27år, min sambo Jyrki är snart 34år och vi har varit ihop i 10år varav vi varit förlovade i 5år så det är väl klart att man börjar planera för nästa steg, eller hur?! Jag längtar verkligen till sömnlösa nätter, bajsblöjor i mängder och att få trängas med barnvagn i folkmassorna. Jag ser helt enkelt inget negativt med att bli mamma, det är bara fantastiskt! Tänk vad magiskt det är att en del av mig och en del av Jyrki blir en helt ny individ, med egna tankar, egna känslor och en helt egen vilja. Jag hoppas jag kommer bli en bra mamma, för jag kommer få världens underbaraste barn ( men det har ju alla föräldrar ) Hursom helst, det jag går och funderar på just nu är ju barnnamn såklart. Flicknamn anser jag är enkelt, det finns så många vackra och speciella flicknamn men då är det svårare att komma överens istället. Men två namn som vi båda gillar är Thyra och Thea så det är näst intill bestämt. Pojknamn är svårare så det har vi faktiskt inte valt ut nått ännu, men vi har några namn som vi funderar på. Jag gillar Milton, men det gör inte Jyrki. Däremot tycker vi båda att Vincent är snyggt men vi vet ännu inte om vi skulle vela att vårat barn skall heta så. Tur att man har Svenskanamn.se att förlita sig på. Där kan man se vilka namn som finns, antalet i Sverige med det namnet, namntrender, namnbetydelsen mm.

Jag vill också bli mamma snart!!!

Andras åsikter:
Postat av: Marina
Jag förstår din längtan efter barn. Jag fick mitt första barn när jag var 22. Pappan lämnade mig för att jag ville inte ta abort och då hade vi varit ihop i 4½ år. När min pojke var 1 så träffade jag en ny man, i 14 år fick vi vänta innan det blev barn en liten kille och sen 2 år sen fick vi en flicka. Det gjorde ont att höra alla som fick barn, mensen som kom stadigt varje månad var en smärta.

Jag hoppas du får dina önskade barn,du blir säkert den bästaste mamma till dom. Det föds för många oönskade barn som har dåliga föräldrar.

Kram o Lycka till.
2010-07-30 @ 14:54:27
URL: http://frideborgsmys.blogspot.com/
Postat av: Sandra
Jag förstår att du inte orkar vänta längre, att vara mamma är det absolut bästa som finns.



Lycka till
2010-08-08 @ 12:10:37
URL: http://motherhood.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback