Back to school

Nu är det klart. Jag skall börja studera igen, det sista rycket inför högskola! Jag kom in på alla ämnen jag sökte för, vilken lycka. Det ska bli sååå spännande att ÄNTLIGEN få läsa psykologi A, jag gillar ju "sånt" som ni kanske vet. Dessutom så ser jag fram emot resten av mina ämnen också, förutom Matte B som nu blir fjärde gången jag försöker mig på. Jag läste Matte B för många år sedan på Komvux, men läraren var så elak och fick mig att känna mig dum och trög varje gång jag inte förstod något så man vågade knappt fråga.

 

Dessutom skulle allt vara på hans sätt och jag fann liksom ingen röd tråd i det han sa. Jag fattade inte hur Matte B kunde vara så himla svårt när Matte A hade gått hur bra som helst, men då hade jag iochförsig en annan lärare då också, han tog sig tid och lärde ut på många olika sätt och metoder tills man förstod. Jag slutade tillslut att fråga läraren i Matte B och kom efter, sen hoppade jag av. Lättare det än att bli dumförklarad antar jag!

Efter nått år försökte jag mig på det igen, men när det var samma lärare så jag hoppade av ganska så snart igen, jag märkte ganska fort att han inte hade blivit ett dugg bättre. Tredje gången var nu efter jag slutade Barnskötarutbildningen och jag valde att läsa Matte B på distans samtidigt som jag fick mer och mer jobb, bad mistake! Jag orkade inte åka till skolan efter flera timmars jobb, jag hann knappt äta emellan och tillslut orkade jag inte jobba ikapp det jag låg efter och blev utskriven. Nu blir det alltså fjärde gången.

Förutom Matte B och Psykologi A skall jag också läsa Människan socialt & kulturellt, Information & Layout B samt läsa om och förbättra betyget i Svenska A. Det kommer att bli så roligt och jag ser fram emot varenda ämne. Dem som känner mig väl vet att jag har intresse och att jag har lätt för dem flesta ämnen som jag valt den här terminen. Matte B är nog det enda som jag kommer få kämpa med lite extra, men jag skall nog hitta energin att klara av den också - det måste jag för att komma in på Socionomlinjen på högskola sedan!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback