Pinsessan Octavias Dop

I natt fick vi iallafall minst sju timmars sömn efter resan så det var ju bra, känner mig dock ändå lite seg i huvudet. Men trots det så ville jag så gärna gå på prinsessan Octavias dop idag, det var ju trots allt därför som vi ändrade våra semesterplaner. Det här var mitt allra första dop och det var jätteroligt att få vara med och jag tyckte att det var väldigt fint alltihopa. Jag är så glad att jag lärde känna Josephine, hon är en fin tjej och riktigt bra vän!

Jag kände mig dock väldigt nervös över att vara på mitt allra första dop. Jag har ibland svårt för "stora" folkmassor då jag inte känner någon. Dessutom så fanns det många frågor som man funderade ikring, som vart man skulle sitta och hur schemat såg ut för dagen. Mitt hjärtat bultade nog lika mycket som Josephines idag kan jag tänka mig.

Kyrkvistelsen är också ett äventyr i sig. Jag är ju inte ens själv döpt och jag har aldrig velat skaffa mig en kristen relation. Jag bannade faktiskt t.o.m gud under min barndom, jag kunde inte förstå hur han kunde låta mig gå igenom så mycket skit, jag trodde han straffade mig på nått sätt. Men nu har jag bearbetat det och genom det har jag byggt upp min egna tro på honom och jag skulle absolut kunna döpa mina egna barn en dag.

Josephine hade frågat efter personliga dopgåvor och vår dopgåva var en personlig barnbok från Sagolandet. Jag fastnade för just den personliga barnboken därför att tillskillnad från dem flesta andra personliga barnböcker då man oftast bara skriver in barnets namn, föräldrarnas namn samt vänners namn. I den här boken kunde man däremot förutom namnet skriva in födelsedatum, födelsetid, längd, vikt, ögonfärg, hårfärg, stad, sjukhus, föräldrarnas namn, barnmorskan och första besökaren. Sagan blir då lite mer personlig och som grädde på moset så handlade den om hur prinsessan Octavia får sin första krona. Därför köpte vi till en liten symbolisk krona från Glitter för en mindre summa. Octavia ska också få en scrappad doptavla lite längre fram, jag har redan börjat att skissa på layouten.


Personlig Babybok från Sagolandet

Andras åsikter:
Postat av: Jossan
Va go du e gumman, tack så jättemycket för att ni kom och tack för de fina presenterna!!!!
2010-07-10 @ 22:43:31
URL: http://prinsessanoctavia.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback