MondayBar Black&White Cruise Juni 2010

Gabba, gabba, gabba, gabba, gabba, gabba, gabba, gabba, gabba, gabba, gabba, gabba
gam, gam, gam, gam

Vilken sjukt rolig kryssning.
Den som inte redan varit på en Mondaybar kryssning MÅSTE testa i Augusti, då går nästa kryss. Det är så jävla mycket drag där att det är sanslöst! Den här gången så var det Jag, Jyrki, Yvonne, Jim, Magnus, Göran, Micke och Rehnman som åkte. Men några bekanta som vi känner skulle också på Mondaybar som David, Kotten, Peter och Fredrik samt Jyrki- och Jim's arbetskompis Timmy och nio kompisar till han, dem var sjukt galna kan jag lova! Vi tog ju anslutningsbussen ner, vi brukar vanligtvis göra det. Men när man åker på en vanlig kryssning så brukar det inte vara lika mycket drag som det var den här gången eftersom det är lite mer blandat folk då, unga som gamla och om nån skulle festa påvägen ner så är dom oftast väldigt städade och lugna. Men nu var det typ 98% av bussen som skulle på Mondaybar så vi fick både lov att dricka och spela musik för att komma igång lite inför kryssen. Grymt häftig busschaffuör måste jag säga, men jag tycker faktsikt lite synd om han också med tanke på vad han fick stå ut med.

På båten så började vi med att utforska sundeck eftersom det var helt nytt för oss. Fy fan vilken häftig känsla att stå där på däck och dansa i solnedgången, jag har aldrig upplevt nått liknande förut! Jag, Yvonne och Jyrki höll nog mest till där och på stora golvet efersom det var mest folk där. Men det hände mycket tok också, en kille i Timmy's gäng streakade genom båten och det var ju givetvis en Söråkare, vad annars =) Dessutom så hände det grejer i hytten också som jag inte vill dela med mig utav här. Man träffade tyvärr på en och annan knarkare också, vilka jävla loosers. Tänk att livet är så jävla tråkigt att man måste hålla på sådär?! Jag höll upp en kille mot väggen och frågade han rakt ut vad fan han tänkte på när han stoppade i sig grejerna, jag hade så go lust att anmäla honom right there and then! Men jag såg inte till han nå mer på resten av resan, jag hoppas han skötte sig för sitt eget bästa! Jag tycker det är så hemskt att dem inte tänker på vad dem utsätter sig själva och alla som rår om dem och älskar dem för. Jag HATAR verkligen droger!


Vi gick i land i Riga och strosade runt i stan, gud va roligt det var att bara flumma på där. Vart man än gick in sålde dem sprit. Vi gick in i nån pressbyrå liknande kiosk och köpte oss lite att dricka på vägen, vi hade också tänkt att käka trerätters på nån finrestaurang men det slutade med att vi tog en frukostmacka i Riga och åt tacobuffe på båten istället. Jag, Jyrki och Yvonne drog också med oss Rehnman till SPA avdelningen på båten också innan vi ens hann lämna Riga. Dem hade ett bubbelbad, en gemensam ångbastu och varsin sauna i omklädningsrummen, det var riktigt mysigt! Tyvärr får man bara sitta en timma nu och nu får man inte ens dricka i poolen längre, så det var inte lika roligt dem senaste gångerna vi badat. Resten av kvällen dansade man järnet och njöt av livet. Helt klart den BÄSTA kryssningen NÅGONSIN! Bussresan hem var ganska trevlig den med, vi hade levande standup underhållning i form utav en kille från Söråker, han från Timmy's gäng som streakade. Han satt och drack hela resan hem igen och jag tror inte han var tyst i 3 minuter ens, han surra så han vart hes men han var faktiskt riktigt rolig emellanåt.

Det här var vår tredje Mondaybar kryssning, tredje gången gillt eller? Jag är totald såld nu iallafall så vi kommer garanterat åka i Augusti igen om inget annat kommer emellan. Jag REKOMENDERAR verkligen att ni också testar att åka med Mondaybar iallafall minst en gång för att ge det en chans, framförallt sommarkryssningarna då! Sundeck is tha shiiit.

Andras åsikter:
Postat av: Jenni
Jag var nu i Augusti :P tog min pojkvän och två vänner med mig och åkte från Finland till Sthlm för att vara med på kryssningen i slutet av augusti, helt jävla underbart :D
2010-09-02 @ 10:39:50
URL: http://jennimaatta.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback