Pick yourself up, dust yourself off, get back in the saddle

Pick yourself up
And dust yourself off
And back in the saddle

så sjunger Shakira i hennes nya hit Waka Waka. Det är ord som man bör ta åt sig, men det kan också vara svårt ibland. Jag har precis haft en mindre depression och den här låten hjälpte mig faktiskt igenom den, jag lyssnade bara på budskapet i texten! Alla kan vi må dåligt ibland och få våra sämre dagar, men det är bara nyttigt för det är genom det som vi lär oss så mycket om oss själv! Jag blev bara så besviken på mig själv och därav ledsen. Det handlade mest om vikten, att jag inte klarar av att stå emot och byta livsstil och att jag inte klarar av att gå ner i vikt. Dessutom fick jag prestationsångest då jag inte lyckades få ihop ett kort inför mammas födelsedag heller, det fick mig att känna mig totalt värdelös!

 

Min barnlängtan gör det inte bättre heller för det enda jag ser runtomkring mig nu är nyfödda små liv överallt, det som man knappt la märke till förut! Men som Shakira säger Pick yourself up - Dust yourself off - Get back in the saddle. Livet väntar inte på att jag ska kliva ombord utan jag måste själv ta ansvar i mitt eget liv även då det känns tufft. .. scrapbookandet får vänta ett tag nu tills inspirationen hinner ikapp mig. Det ska vara en hobby man mår bra av och kan slappna av med, inte något jag ska få prestationsångest och må dåligt utav! Det var även jag och ingen annan som såg till att jag gick upp i vikt så jag ska fan gå ner i vikt också, fram med ISO Böckerna som jag VET fungerar tack vare Yvonne och hennes mamma! Tillsist.. Kära barn, du är så välkommen till oss när du väl väljer att komma! Vi längtar redan efter dig och vi hoppas att vi kommer vara bra föräldrar

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback