Fel låt vann, igen!

Men vilket hemskt år för den Svenska Melodifestivalen. Inte en enda "stor" kändis i finalen och dessutom så röstade vi fram fem ballader av tio finallåtar till finalen - ballader klarar sig aldrig utomlands! Folk vill ha en snabb  överraskande låt, med bra text som berör människor och ett bra nummer med dans och rörelse i Eurovision. Så vi kommer garanterat hamna mellan dem fem sämsta iår tror jag, jag skäms! Dem som skulle ha representerat Sverige 2010 skulle ha varit Salem Al Fakir eller Timotej av dem bidrag som hade gått vidare till finalen tycker iallafall jag. Jag såg faktiskt bara två av fyra delfinaler så jag har inte heller sett alla bidragen  för iår så därför kan jag bara välja mellan dem som gick vidare till finalen. Salem hade en mystisk och spännande låt, med en bra text som berör alla någon gång i livet. Dessutom så var hans triumfkort sitt piano ( som han skulle suttit vid hela tiden ) och det är lite annorlunda. Timotej hade en låt med någon blanding utav Svensk Midsommar och Dalarna i tonerna, dessutom var det fyra snygga tjejer med bra röst som skulle charmat vem som helst. MEN jag tror inte NÅGON utav dem som gått till finalen hade kraft nog att kunna vinna iår, men däremot så tror jag att både Timotej och Salem hade kunnat klättra högre upp på listan än vad Anna kommer att göra, men det återstår ju att se i Eurovison senare i vår.

Salem Al Fakir - Keep on Walking

 

 

Timotej - Kom


Andras åsikter:
Postat av: Anonym
Heja Salem och Timotej!
2010-03-15 @ 20:58:25
Postat av: Anonym
FY FÖR BALLADER!!!! Fel låt vann..
2010-03-15 @ 21:01:19

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback