I-Lands problem

Dagarna börjar närma sig för mitt efterlängtade slutbetyg vilket betyder att ett problem är ur världen, men ett nytt problem har bara börjat. Jag har på sätt och vis vetat om det här hela tiden, men har skutit det framför mig eftersom jag ändå inte funnit någon lösning på problemet. Jag har nämligen fått min sista Lön+Bidrag från CSN den 25/11-10  på 7000:- men jag slutar näligen inte skolan förrän den 17/12-10 och i samband med det kommer jag inte få någon eknomisk ersättning under hela December. Har jag tur kan jag få stämpla under några futtiga dagar i December kring Jul, men dem pengarna får jag ändå inte se röken utav förän i slutet av Januari ändå. Dessutom så har jag så jävla dålig A-Kassa att om jag lever på enbart på stämplingen så får jag ut ungefär 4000:- på en hel månad, vilket inte kommer fungera. Man skulle ju kunna kalla det för ett i-lands problem när det rör sig om ekonomi. Det är ju på sätt och vis ett i-lands problem. Men money makes the world go round och när man blir helt utan ekonomisk ersättning så blir det extra tydligt. Därför blir det svårt att försöka hålla god min när man vet vad som väntar nästa månad! Dessutom så är juletiden i sig väldigt ekonomiskt krävande med julklappar och diverse räkningar som betalas en gång om året, eller varje halvår. Nä, det känns riktigt pissigt nu måste jag säga!


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback