Lyckan, kärleken och meningen med livet!

Tänk vad man kan bli lycklig för så lite ändå. I Fredags använde jag och Jyrki min "Lilla Biosupé" presentkort för 2 personer, som jag fick utav Robban, Danne och Jesse i födelsedagspresent. Vi åt middag på The mercat cross innan bion och då fick man välja mellan tre varmrätter. Vi valde en fläskfilé med potatismos med kantareller och baconbitar i samt konjakssås till, gud så gott det var! Sedan beställde vi till varsin efterätt och då tog vi en vaniljpanacotta med hjortron som legat i någon sorts alkohol marinad, det var hur gott som helst och vi kan absolut tänka oss att äta där fler gånger.

Efter det gick vi en liten promenad i stan innan det var dags för bio, då såg vi Paranormal Activity 2. Tyvärr var den inge vidare, jag gillar läskiga skräckisar men det händer ju inget i dem där filmerna! Dessutom satt det nästan bara fjortisar i salen som skrek för minsta lilla och förstörde dem få effekter som faktiskt fanns. Men ärligt talat hade jag inte blivit rädd ändå. Jag gillar skräck och har sett det mesta, inte mycket biter på mig.

Skolan går bra och jag börjar kunna släppa stressen nu. Jag har som sagt gjort klart en kurs ( MSK ), sedan har jag EN uppgift kvar att lämna in i en annan kurs ( ILB ) så är jag klar med den också. Det känns riktigt bra faktiskt. Då kan jag fokusera på dem tre resterande ämnena ( PSA, MAB, SVA ) och det enda som ÄR jobbigt är matten. Men nu kommer jag kunna lägga mer tid på den så att jag kan spendera hela Tisdag och och hela Torsdag på skolan till endast matematiken.

Svenskan ligger jag också efter i men det är för att det är så otroligt mycket uppgifter att lämna in. Men trots allt så går det bra iallafall, det ordnar nog sig tillslut! Psykologin har jag inga problem alls med. Jag gillar skolan, där får jag BERÖM, BEKRÄFTELSE och BETYG och det är BEVIS på att jag faktiskt ÄR bra och att jag inte alls är så dum som jag trott. Att jag faktiskt har bra åsikter, tankar och att jag är erfaren och vet vad jag pratar om.

Jag, Jyrki och Yvonne var på SAW 3D igår, det var faktiskt lite jobbigt att se i 3D under så lång tid och emellanåt så kändes det inte ens som 3D utan som en helt vanlig film. Det var iallafall ingenting för mig, varken filmen eller 3D effekten. Men det var roligt att hitta på något iallafall. Jag har mycket att se fram emot nu, det ska resas och festas till. Det känns faktiskt riktigt roligt att ha så många roliga saker framför mig för en gångs skull.

Vi ska övernatta på Södra Berget den 26 November och bo i minisvit, gå på dagspa, äta trerätter middag samt se Wallmans Salonger och sedan FRUKOSTBUFFÉ *mums* Sedan slutar jag skolan den 17 December, samma dag som Jyrkis jobb har julfest på Södra Berget med mumsig julmat. Dagen efter, den 18 December har Yvonne planerat in en julfest. Julen firar vi säkerligen hos mamma och iår har jag även planerat för lekar, dagen efter äter vi hos svärmor och svärfar. Nyår är ännu inte inplanerad men det blir inget festande iallafall!

Jag, Jyrki och Yvonne reser till Kiruna den 2-9 December då vi iallafall har tänkt att hinna med att åka snowboard, åka skoter, åka hundspann, gå på ishoteller och i gruvan. Sedan ska vi tre på Wheels kryssningen i början av Februari med Marita och några utav hennes vänner från Sollefteå. Jag ser fram emot allting och jag hoppas nästan att man kommer kunna planera in mer roliga saker att göra, t.ex. filmkvällar, pysseldagar, tjejkvällar, spelkvällar eller varför inte Boda Borg och/eller Laserhallen? Nu vill jag leva och ha kul!

Det enda som fattas just nu är att få umgås med Josephine, Octavia, Sara och Stella.
Love you!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback