Barnlös och bitter

Fan, jag trodde aldrig jag skulle bli såhär. Men det var kanske därför jag väntade och inte vågade skaffa barn från början, ifall jag inte skulle få några alltså. Nu är jag där och ser sanningen i vitögat. Varje syn av en barnfamilj en plåga för mig då den påminner mig om det jag inte kommer få uppleva än på ett bra tag, kanske aldrig? Varje gång jag hör talas om folk som är gravida blir jag ledsen och frågar mig varför dem och inte jag? Låter säkert jättefjantigt, men det är så det är iallafall. Nu ska jag få en till kusin, jättekul va? Jag är glad för deras skull men dem har redan ett barn, dem får ett till och jag har inget! Jag kanske hakar upp mig för mycket på detta, men det kan inte hjälpas. Jag försöker att strunta i det men det är lättare sagt än gjort trots att jag försöker!

Allt jag gör, allt jag ser, allt jag hör är bara "barn, "barn, "barn" Det gör fan ont innuti mig och jag kan inte hjälpa det! Dagligen ser man barn och barnfamiljer. Man hör talas om andras barn och andras graviditeter. När ska det hända mig? Jag saknar mitt jobb på dagis så mycket, hade jag en riktig pissdag så gjorde alltid barnens närvaro en att hitta lyckan igen, att bli glad och orka fortsätta. Om barnen gjorde det för mig så vad ger dem då inte sina föräldrar? Jag trodde jag var redo men nu har jag blivit besatt istället, fast det kanske blir så tillslut? Vad vet jag, jag har aldrig varit med om något liknande förut!

I Måndags testade jag mig igen ihopp om att det skulle vara positivt, min mens har ju varit väldigt försenad. Men det visade negativt och det förstörde hela min vecka! En klasskompis är gravid, min morbrors flickvän är gravid, en kompis kompis är gravid, nästan alla jag vet om har barn och själv sitter jag i en pöl av tårar och tycker synd om mig själv och tänker återigen "varför dem och inte jag" Vissa kanske skulle se detta som en chans att göra någonting annat under tiden man väntar, festa, resa, jobba ihop pengar. Men jag blir bara deprimerad och känner ingen lust att göra någonting. Jag har börjat med ISO Dieten den här veckan, jag hoppas den hjälper mig att gå ner i vikt och öka chanserna att bli gravid samt får mig att fokusera på andra saker än graviditet. Vi får se hur det går med det!

Andras åsikter:
Postat av: Jossan
Gumman, du tänker för mycket på d.

Vet att det är omöjligt att sluta göra det men försök..lider me dej vännen.

Snart ska du se att du står där med ett possitivt svar, men tills dess ska du försöka fokusera på annat.

För allt tänkande kan åxå bromsa upp d!



Många kramar
2010-10-06 @ 23:51:54
URL: http://prinsessanoctavia.blogg.se/
Postat av: Carina
Fin blogg!! Vill du bli kvällens blogg? http://marianova.com/users/yahereicome/blog/vill-du-bli Lycka till!
2010-10-08 @ 20:35:41
URL: http://justcontinue.blogg.se/
Postat av: Malin
Usch... Lider med dig, vet hur det känns för jag kände precis likadant innan Linnea blev till.

Alla var gravida kändes det som.

Och jag tror nästan det var mina tankar som satte stopp. När inget hade hänt efter 1 års tid sa jag till min sambo, att har inget hänt efter sommarn söker vi hjälp... 1-2 månader senare väntade vi Linnea:) Idag är hon 9 månader<3



Så försök att inte tänka så mycket på att göra barn, lättare sagt än gjort jag vet. Håller iallafall tummarna att det blir ett plus snart :)

Kramar
2010-10-11 @ 10:22:37
URL: http://tultaliten.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback