Födelsedagskalaset 2010

Äntligen har jag tid att uppdatera bloggen och berätta om min födelsedag. Jag blev ju jädrigt deprimerad i början av hösten, det kan ju ingen missat. Hursom helst så fick jag ångest över min födelsedag och så kände jag mig stressad över allt som hände runtomkring mig just då. Nu känns det mycket bättre och födelsedagen är överstökad med väldigt lyckat resultat. Jag bakade faktiskt allt fika själv också så som vanligt blev det ett gäng muffins cupcakes till fika trots att jag bara hade tänkt köpa torra bullar på ICA.

- Munkmuffins med sylt
- Cheescakemuffins med jordgubbar
- Kaffemuffins med grädde
- Citronmarängmuffins
- Foki's cupcakes

Samt en Ricekrisptårta. Mamma hade dessutom bakat en rosa prinsesstårta till mig som var jättegod. Jag hade bjudit hit alla på en gång, men tyvärr kunde inte Kari, Linda, Jossan och Sara komma. Kari jobbade så Kari och Linda kom på Söndagen den 3'e istället. Jossans Octavia och Saras Stella var krassliga, men Jossan lär jag ju träffa ganska så snart ändå! Men vi blev ett gäng iallafall i våran "trånga" lya. Först kom Ann, sedan kom svärmor Anna-Liisa och svärfar Seppo. Efter att vi nästan fikat klart kom mamma, hennes sambo JanÅke ( som också fyller år den 2'a Oktober ) samt mina småsyskon Ellinor, Joakim och Liza.

Efter en lite stund dök både Yvonne och Ida upp och därefter Anna. Tillslut så plingade Robban, Jesse och Danne på dörren. Jag var så glad att nästan alla som man hade bjudit kunde komma! Det är faktiskt min största skräck varje år, att få veta svart på vitt att man inte betyder någonting för någon. Det är tyvärr min osäkerhet och mitt förflutna  som spökar som skapat en jobbig rädsla och oro som är svår att bli av med. Men det kändes roligt att ha så  många bra vänner som verkligen ville komma och umgås med mig på min födelsedag, det betyder så oerhört mycket! Jag fick presenter som jag tänkte visa upp.

Ett gratulationskort med Miranda i ett söt kärleksförklaring från Jyrki

 

En rosa cuttlebug för scrapbooking från Jyrki

 


En mellanstor Mirandanalle och en Mirandamugg från Jyrki ( matchar )

 

Ett gratulationskort med Miranda som får mig att tänka på texten till Rihannas Umberella från Mamma & JanÅke

 

En ICurl från Mamma och JanÅke

 

En liten Mirandanalle från min stora, lillasyster Ellinor

 

Presentkort på BirstaCity på 300:- från min stora, lillasyster Ellinor

 

Ett gratulationskort med Miranda där Miranda sitter och pysslar, eller kanske scrappar samt presentkort på BirstaCity på 200:- från min lillebror Joakim

 

Ett gratulationskort med Miranda där Miranda kramas med sina älskade katter från lilla, lillasyster Liza

 

Ett ceriserosa resehårtork ( mini )  från lilla, lillasyster Liza


En presentkorg med två muggar, två hjärtformade thé silar, "sommarGott" frukt thé, sex chokladpraliner från Kahls och en skål som allt låg i ( ej med på bild ) från min svåger Kari, svägerskan Linda, svärmor Anna-Liisa och svärfar Seppo

 

Ett gratulationskort med muffins/cupcakes på samt presentkort på Birsta City för 300:- från min svåger Kari, svägerskan Linda, svärmor Anna-Liisa och svärfar Seppo

 

En lila lampa från Yvonne

 

En lila lykta från Ann

 

Två små ljuslyktor och blommor ( ej med på bild ) från Ida och Jens

 

En bordsdekoration från Anna

 


Biosupé med middag och bio för två från Robban, Danne och Jesse


Andras åsikter:
Postat av: Fighter
Goaste du! Varmt grattis i efterskott!!

Jag har letat igenom j ä t t e många kommentarer för att hitta hit igen och tänkte nog att jag kom lite för sent. Å det gjorde jag.

Men vad gjorde det? Du har blivit rejält firad ser jag och jag blir så glad.



Var rädd om dig, vackra unga kvinna!



Haaaaa det bra! Hejar på dig!
2010-10-13 @ 00:45:18
URL: http://fighterfighter1.blogspot.com
Postat av: ann
(helt underbara muffins) måste be om receptet på muffinsen med jordgubbarna,den var min absoluta favorit !!



Oj vad många fina saker du fick,jag såg bara min,yvonne,mammsens och idas paket när jag var där!!



Helt underbart att fylla år ibland/många kramar !!
2010-10-13 @ 09:23:51
URL: http://http:countsnew.blogg.se
Postat av: . Pjumas . ♥
Trevliga presenter :)
2010-10-21 @ 11:39:31
URL: http://pjumas.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback