Lösningen på gåtan!

Tjohooo.. Jag kan inte tro att det är sant! Idag gick min mentor igenom mitt första prov på andra kapitplet i Matematik B. Det innehöll tolv frågor och jag hade glömt hur man svarade på tre av dem, men allt jag svarat på var totalt klockrent! Läraren gick igenom de tal som jag inte svarat på som visade sig vara ekvationssystem, sedan ringade han in ungefär fem tal i boken som jag fick träna på och därefter fick jag göra ett nytt test på den delen. Testet innehöll fem frågor och jag svarade på allihopa och klarade av dem allihopa helt fläckfritt! Gissa om jag är lycklig nu! Jag har tyckt att Matematik är roligt när jag lyckas att lösa det, ungefär som när man lyckas lösa en svår gåta! Men innan man förstår hur man ska knäcka gåtan så känns det bara som rena grekiskan och man förstår ingenting. Men nu har jag iallafall löst den första gåtan så nu har jag bara två kvar, prov alltså! Dessutom så tror jag att jag hinner jobba ikapp under lovet som är nästa vecka. Äntligen händer det någonting positivt i Matematiken! Jag kanske inte är så dum som jag trodde ändå.


Andras åsikter:
Postat av: Emelie
Det är verkligen härligt när man lyckas lösa det :) Lyxigt att ni har lov! Vi har i och för sig 3 dagar ledigt i alla fall pga. planeringsdagar. Kram
2010-10-28 @ 23:00:56
URL: http://ljusastunder.blogg.se/
Postat av: Emelie
Sv; Ah det var hon :)
2010-10-29 @ 00:03:09

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback