Personliga mål

Många sätter upp personliga mål i livet och jag vill gärna berätta om mina personliga mål:



Skaffa en egen familj
Självklart vill ju jag ha en helt egen familj. Dem som känner mig och som följer min blogg vet ju att vi har försökt ett tag nu, men inte alltför länge dock. Men både det ena och det andra sätter käppar i vägen och jag är ärligt talat rädd att bli barnlös i slutändan. Jag vet att jag inte skall tänka så, men för mig är det en sån stor grej att skaffa en egen familj och lära mina barn allt jag kan! Jag hoppas att jag kommer bli en bra mamma för det anser jag är en utav mina viktigaste uppgifter i livet.

Utbilda mig till Socionom
Jag har som sagt gått igenom en hel del i livet och med detta i bagaget så vill jag hjälpa andra som är i samma, eller liknande situationer att komma vidare. Jag hade ingen som ville eller kunde vägleda mig igenom mina kriser och för det mesta var det bara "locket på" vilket jag har tagit stor skada ifrån. Därför vill jag arbeta på BUP och hjälpa dem som behöver mig innan det går "för långt" som det gjorde för mig. Jag valde ganska sent att inte vara ett offer längre och det är inte så bra att låta livet vänta alltför länge för min egen skull.

Lära mig fotografera
Vackra fotografier är riktigt unika konstverk. Att lyckas fånga en kall, egoistisk och oapptitlig värld i en bild där den framställs som någonting helt fantastiskt är magi för mig. Jag vill också kunna ta dessa vackra foton och därför vill jag lära mig fotografera med en digitalsystemkamera inom en snar framtid, där jag kan fånga bitar av världen som jag kan ramar in eller scrappa och göra till min egen.

Börja att måla emotionell konst ( Trasdockor )
Som i det mesta i mitt liv så påverkas alla mina val utav mitt förflutna och även här. Emotionell konst är vacker, spännande, unik och skrämmande. Många konstnärer har en speciell stil som en röd tråd som märker ut att det just är dem som är konstnären. Lars Åberg har sin unika konststil, Andy Warhol har sin och Lisa Rinnevuo har sin speciella stil. Jag vet inte om dem är självvalda eller om dem bara blev till automatisk, men jag har iallafall funderat kring en speciell emostil som jag vill börja måla och jag kallar dem för "Trasdockor" och dem skall representera ett psykiskt mående.

Skriva min egen självbiografi
Jag vill ha med så mycket i min bok och det mesta i min barndom har jag glömt. Men eftersom boken är så viktig för mig så ser jag den som ett projekt som jag kommer arbeta på länge. Jag vill verkligen berätta hur jag haft det och hur allt påverkat mig att bli den jag är idag. Det är viktigt för min egen del att jag får med så mycket som möjligt av min barndom och vad jag har utvecklats till så att dem som läser boken ska kunna känna igen bitar och nästan bli lite vägledda utav mig som författare.

Föreläsa om kriser
Den här biten hör ihop med både mitt framtida socionomarbete och min framtida självbiografi. Jag vill föreläsa  främst om övergrepp men också om mobbing och hur jag har regerat på dessa samt hur och varför man skall ta itu med det. Alla regerar ju olika och vissa kan ta itu med sitt mående påengång och vägra vara ett offer medans andra ( som jag ) fann mig i att vara det vilket resulterade att jag blev deprimerad.

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback