Plugghäst!

Nu är jag pågång igen med skolan och det känns riktigt bra. Jag börjar faktiskt minnas varför det är så roligt att studera igen och jag hoppas det håller i sig resten av terminen.

Lite uppdateringar om studierna:



Information & Layout B
Ett roligt ämne, men jag kan faktiskt det mesta och därför är jag faktiskt snart klar med kursen. Det enda som skall göras är ett prov, ett profissionellt bildspel som jag skall demostrera och prata om i 10 minuter samt en tidning om ett valfritt ämne. Det känns faktiskt skönt att snart vara klar med den kursen och hittills ligger jag på ett högt betyg i Information & Layout B enligt min mentor, så vi får se sedan när sista provet och när dem två sista uppgifterna är klar vart jag hamnar. Men jag skulle ärligt kunna tippa på ett VG.

Psykologi A
Den här kursen och även läraren är ju helt fantastiska. Jag bara ÄLSKAR psykologi, det är så FRUKTANSVÄRT intressant! Vi skall även redovisa en fördjupningsuppgift längre fram i kursen och jag har faktiskt valt "Rosenterapi" som jag skall redovisa den 8'e November. Min lärare nämnde att jag är nogrann och ambitiös i ett mail men vi har ännu inte diskuterat mina uppgifter och vilken nivå jag ligger på, jag hoppas på ett VG men tror jag bara når upp till ett G iallafall, men det återstår att se senare.

Människan: Socialt & Kulturellt
Ett jätteroligt ämne med en väldigt speciell lärare ( som påminner lite om suzanne Reuter ) Även den här kursen är snart klar för nu på Fredag den 15'e Oktober så har vi våran sista lektion. Sedan har vi dock en hög uppgifter som skall lämnas in. Det är bara några intressanta frågor på några blad, med svar som vi hittar i boken som tillhör kursen samt en fördjupningsuppgift. Om vi söker efter ett högre betyg så skall vi även argumentera ett par artiklar. I en mejl kontakt med min lärare ansåg hon att jag redan ligger på MVG nivå, så jag skall verkligen försöka att sträva efter det också.

Matematik B
Mitt enda "hat" ämne den här terminen. Dessutom så ligger jag efter! Jag har ännu inte gjort något prov än och jag känner mig lite smått stressad. Det enda positiva med matten är att det inte är så många prov.  Men jag tror att jag kommer kunna ta igen mig innan terminen är slut, snart har jag ju mer tid eftersom jag kommer va klar med två kurser ( MSK & ILB ) och då kan jag verkligen satsa stenhårt på matten. Den här terminen SKA jag FÅ mitt betyg i matematik B och som ni säkert förstår så sattsar jag bara på ett G. Hinner jag dock inte med hela mattekursen den här terminen så är det ingen "big deal" utan då tänkte jag bara läsa det sista som krävs nästa termin och det lär väl bli max några veckor.

Svenska A
Ett roligt ämne med en bra mentor men jag har hamnat liiiiiiite på efterkälke. Men det är ingenting som jag inte tar igen inom en snar framtid, jag skall faktiskt jobba en del hemma nu fram tills nästa gång och då hoppas jag att jag har kommit ikapp en aning. Men som sagt så kommer jag ha lite mer tid för att fokusera kring matematiken och svenskan senare framöver. Dessutom så är inte svenska ett svårt ämne för mig. Min lärare tycker jag är jätteduktig och hon berömmer mig efter nästan varje uppgift, det känns jättekul. Enligt henne så ligger jag på VG nivå och jag är nog rätt nöjd så.

Andras åsikter:
Postat av: Emelie
Vad kul att det går bra för dig i skolan och att du trivs! :) Det blir så mycket roligare att plugga när man känner att det faktiskt händer saker.
2010-10-13 @ 17:37:34
URL: http://ljusastunder.blogg.se/
Postat av: ann
Härligt vännen det går ju som en dans det där !!

Duktig du är som orkar plugga,själv skulle jag verkligen behöva ta tag i körkortet men somnar bara jag tänker på det !!



Fin pony bild också ;)

Ha det bäst kramar !!!
2010-10-15 @ 13:06:32
URL: http://http:countsnew.blogg.se

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback