Stressymptom

Att plugga till slutbetyget är inte helt smärtfritt kan jag meddela. Jag har ständigt huvudvärk eftersom jag har börjat att trycka ihop käkarna mot varandra. Ofta i samband när jag känner press eller stress och jag märker inte utav det förren spänningshuvudvärken kommer smygandes och käkarna domnar bort. Dessutom har jag 1 ½ månads försenad mens men ingen bebis i min mage, jag har både kollat och dubbelkollat. Jag tappar emellanåt lusten och orken att fortsätta med studierna samtidigt som jag försöker att prestera tillräckligt bra att kunna nå upp till minst ett VG i alla ämnen utom Matematiken. Det pågår alltså hela tiden en inre konflikt inom mig som kräver energi hela tiden och jag blir riktigt trött och vill helst sova hela tiden. Jag har försökt sova både många timmar och färre timmar men ingenting hjälper, jag är ändå lika trött som en björn i idé. Dessutom så får jag prestationsångest när jag inte tar itu med hälsan ( hinna träna, promenera osv ) och när jag undermedvetet stöter bort familjen, vänner och bekanta iochmed att jag aldrig hinner umgås, prata eller höras utav när jag har så mycket som skall göras i skolan. Jag har liksom en känsla av att jag alltid måste göra klart alla skoluppgifter innan jag får hitta på något roligt vilket kanske också är klokt men det tar på mina krafter enormt mycket. Jag märker också att mina tvångshandlingar blir värre när jag är stressad och jag kan stå inne på toaletten och gnugga händerna i tvål fem, sex gånger innan jag kan torka av mig och ibland måste jag göra om samma procedur ännu en gång efter det. Det ska bli så skönt till jul då jag kan slippa den här stressen och göra saker som jag tycker är roligt igen. Tänk om man hade det såhär hela livet, då skulle jag nog inte leva länge!

Andras åsikter:
Postat av: ann
Tror att du har så mycket att tänka och fundera på gumman att du tappar orken och stressen knackar på! Du har så mycket måsten inom dig och pressen på dig själv blir mega hög!! Jag vet hur du känner dig jag går också igenom en jobbig fas nu i levt som hela tiden handlar om att få en fast trygghet i min vardag. JOBB jag vill bara ha ett vanlig Jobb men t.o.m det verkar vara hopplöst ! Känns som all tygnd som jag bär på mina axlar skulle försvinna om jag fick ett heltids jobb! Man vet att det kommer inte alltid att vara så här mörkt,men det känns svårt att se ett ljus i detta just nu!!! Hoppas att det löser sig för dig snart gumman, jag tror att du har för höga krav på dig själv ... !! Tycker att det är välldigt starkt av dig att prata så öppet om dina känslor.



vet att jag finns om du behöver prata !



kramelikram
2010-10-25 @ 17:04:21
URL: http://http:countsnew.blogg.se

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback