Valfilm

Bland alla dessa valfilmer så gillar jag verkligen skarpt socialdemokraternas och dem rödgrönas valfilmer. Socialdemokraterna vill få oss att tänka på oss unga som verkligen kämpar för att komma ut i arbetslivet men som blir stoppade utav den äldre generationen som måste jobba långt in i pensionsåldern. Jävligt smart drag Reinfeldt, ärke pucko!

 

Den rödgröna valfilmen får oss att fundera över vilket block som egentligen är bäst, Rödgröna eller Alliansen. Sedan förklarar dem dem rödgröna vad dem vill sträva efter som ett modernt samhälle  där alla är med, där fler jobb erbjuds under mindre stressiga omständigheter och en bra sammanhållning mellan klyftorna. I det samhället vi inte behöver arbeta oss ner i graven, ständigt oroa oss för ekonomin och nästan gå tillbaka till stenåldern. Det är klart Reinfeldt inte bryr sig, han har ju en fallskärm! Alliansen har bara tänkt på sig själva i första hand, dags att göra en ändring och alla måste vara med!

 

 

Men en valfilm som jag först trodde var socialdemokraternas som gjort en parodi på Alliansens syn på samhället var Centerpartiet det enda målet vi har i livet är att leva på bidrag? Visst, jag hoppade av skolan när jag mådde så dåligt och det resulterade i att jag har fått läsa till ALLA ämnen efteråt på komvux.  Det har lett till att jag inte har fått något "riktigt" jobb så jag har fått hoppa mellan praktikplats, plugga på komvux och vikariat för att orka ta mig vidare. VARFÖR skulle jag medvetet välja att ta den svåra, jobbigare och dyrare vägen OM jag hade haft möjlighet att välja? Som ni alla säkert vet så är ju komvux inte gratis och det tar minst lika lång tid att läsa upp! Jag har faktiskt även levt på socialbidrag en gång samt bostadsbidrag vid samma tillfälle under ca tre månader sammanlagt. Jag har även fått sjukersättning under ett år när jag var sjukskriven och nu under sommaren har jag blivit tvungen att få a-kassa i väntan på skolstarten. Mitt mål är att skaffa ett drömjobb, att göra en förändring  i samhället men jag har blivit tvungen att ta till ekonomiskt stöd för att komma dit och jag tror faktiskt inte att någon utav mina medmänniskor gör något annat. Jag menar, det är ju inte speciellt stora summor pengar vi pratar om OM man nu väljer att leva på socialbidrag osv. och låt dem som är sjuk vara sjuk, JÄVLA ALLIANSEN! Den bild dem har om oss stämmer fan inte, det gör mig så arg!


Andras åsikter:
Postat av: Crixan
Håller med dig i varenda bokstav du skriver!

Har en känsla av att jag funnit ännu en som inte kommer att rösta blått! :)

är själv så jävla röd jag kan bli, med mens och allt! ;)
2010-09-19 @ 11:54:06
Postat av: Emelie
Tack! Jag gillar den verkligen. ^^ Kram
2010-09-19 @ 12:29:19
URL: http://ljusastunder.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback