Mellannamn

Visst, jag kan erkänna att vi försöker bli gravid nu. Jag vill ha barn NU, helst igår! Det är inte bara planer längre utan vi försöker faktiskt förverkliga detta nu. Men det lär ju ta ett tag med tanke på mina förutsättningar! Vi har ju redan spekulerat i  barnnamn, för den som känner mig vet att jag gillar vara ute i god tid. Nu verkar vi äntligen vara inne på det slutliga resultatet, och vi tänkte smaka på dessa namn ett tag. Tilltalsnamnen är i färg.


 

 

Tyvärr har ingen av mellannamnen en traditionell anknytning till någon utav våra släktingar ( Förutom en, Valentin ) eftersom vi inte har så stora familjer. Jag växte ju upp med bara mamma och ingen pappa, därför har jag heller inga farföräldrar och min mammas pappa ska vi inte ens nämna. Så min närmsta referens blir ju mamma Ulla Birgitta, eller min mormor Anna Liisa och det är ju väääldigt vardagliga och fruktansvärt tråkiga namn, eller hur?!

Jyrki har ju både sin mamma och pappa som också dem har tråkiga namn, mamma Anna Liisa och pappa Seppo Juhani. Jyrki lärde aldrig känna sina morföräldrar så då känns det inte heller aktuellt att knyta några band där. Men han har ju haft en bra relation med sina farföräldrar som heter farmor Laimi Maria och farfar Lauri Valentin, så vi tänkte välja Lauris andranamn Valentin som vi tyckte var fint och Jyrki tycker förstås att det är roligt.

Resten av namnen som vi har valt tog vi för att vi tyckte dem var fina och annorlunda, jag vet inte om det är speciellt vanligt att göra så, men så har vi tänkt oss iallafall. Ja menar, hur fan ska man annars lyckas "bryta trenden" med gamla mellannamn som går i arv om ingen någonsin kommer på något nytt? Dessutom var dom både fula och tråkiga! På miniatyrbilden nedan ( klicka för att förstora ) så kan ni läsa om namnen som vi valt ut.


Klicka Här!


Andras åsikter:
Postat av: sara
Nice blogg du har tjejen :D



Allt bra med dig?
2010-09-12 @ 22:27:51
URL: http://youngfuture.blogg.seogg.se
Postat av: Anonym
Så fina namn :0)

Novalee påminner om Tuvalee som jag hadde i minnet när lillan skulle komma men Octavia låg snäppet högre.

Ibland tar det tid bara, men rätt vad det är blire säkert en bulle i ugnen lr varför inte en muffins ;0)

Vi längtar med er så vi kan komma å busa runt!!



Kram från oss
2010-09-14 @ 10:59:43
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt..



Ta hand om dig =) Kramar // Millah
2010-09-14 @ 11:20:51
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: SARA
Fin blogg!!<3
2010-09-14 @ 11:22:36
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback