SkoolGirl83

Skolan går över förväntan bra. Som jag trodde då har jag ju redan kunskap i Information & Layout B, Psykologi A, Svenska A och Människan socialt & Kulturellt så dem kuserna vet jag att jag kommer att klara av. Det är känns nästan som en repetition och att tillslut "få ett betyg på papper" så det känns riktigt bra faktiskt! Matten går väl sisådär, jag försöker hålla jämna steg med planeringen så jag inte kommer efter. Det är ganska högt tempo och väldigt få exempel, men jag försöker verkligen att nöta in sakerna den här gången så jag hoppas det går bättre. Men jag märker att jag har svårt att skilja på vissa saker så jag gör väldigt mycket slarvfel. T.ex. om jag skall lösa en ekvation så kanske jag förenklar den istället. Men när jag kan så gör det hela min dag, så det går lite upp och ner som sagt. Huvudsaken jag får betyg i kursen så är jag nöjd även om jag kommer glömma bort allting sedan. Målet är trots allt att ha Matte B på pappret så jag kan söka vidare sedan.

Jag trivs verkligen jättebra på skolan. I skolan kan man glömma allt som har med privatliv att göra, som städning, psykiskt mående, det sociala livet, hälsan mm. I skolan kan man istället få prestera och utvecklas och efteråt får man beröm och betyg, det gillar jag! Jag fattar inte varför inte fler människor kläcker ur sig beröm åt andra för. Det är iallafall DET som får min dag att rulla, det som inspirerar och motiverar mig att fortsätta kämpa. Men vill man ha en förändring så tror jag man själv måste börja, så nu skall jag försöka berömma andra mer så kanske också jag får mer beröm tillbaka - testa du också!


Andras åsikter:
Postat av: Jossan
Va duktig du är, tänk om man hadde samma ork som dej när det gäller skolan.

För jag vet juh att du sattsar verkligen 100% i det du gör där!

Kämpa på med matten, tror du fixar även det gallant!



Kram från oss
2010-09-14 @ 10:53:51
URL: http://prinsessanoctavia.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback