Blomsterspråket - The truth!

Är det bara jag i hela universum som verkligen HATAR att få blommor på min födelsedag eller annan uppvaktning? Visst, blommor kan vara fina att titta på, men har man tre katter som äter blommor så är det inte en önskad present att få blommor. Då kan man lika gärna skita i att ge något överhuvudtaget tycker jag! Vid något tillfälle har jag försöker att "hjälpa" blommorna att överleva, men det innebär då att jag måste ta med mig dem vart jag än går i lägenheten så jag kan ha koll på dem. Dessutom måste jag stänga in dem på t.ex. toaletten när jag lämnar lägenheten för att katterna inte skall få tag i dem, vad är det för vits att ha dem då? Nej, oftast brukar jag bara slänga dem på en gång när gästen som gav mig blommorna väl gått eftersom det inte spelar någon roll hur många gånger man tidigare påpekat att dem inte skall köpa blommor. Konstigt nog är det aldrig någon som undrar vart alla deras blommor tagit vägen, för vi har fått både blomsterarrangemang, snittblommor och krukväxter. Hur som helst så hatar jag blommor och det är också därför som jag BARA har plastblommor hemma. Dem behöver varken vattnas eller skötas om, dessutom är dem snyggare och väldigt naturtrogna. Leve plastblommor!


Andras åsikter:
Postat av: Bustjejan
Du är inte ensam! :P gillar heller inte blomsterkvastar och sånt skit, och det värsta jag vet i blomväg är tulpaner, i våras så sa jag åt på skarpen, klart och tydligt att GE MIG INGA BLOMMOR OCH KOMMER NI MED TULPANER SÅ FÅR NI FIRA I TRAPPHUSET.

Det verkade funka iår :P



Annars så kan man ju alltid säga att, istället för blommor så får ni gärna komma med ett kuvert med lotter :) även om de inte är vinst på så är dom SÅÅ mycket roligare än kvastarna (tycker ju jag då)



Hur som, ha´de gött! :)

/Tant Crixan
2011-08-02 @ 07:26:06
URL: http://bustjejan.wordpress.com/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback