Esteten

Jag är ju i grunden en estet och jag älskar alla estetiska ämnen förutom att själv spela teater, älskar dock att se på teater även om det sällan blir av. Hur som helst så har jag länge suktat efter en ny digitalkamera, gärna en systemkamera eller en näst intill lika bra. Dock har jag ännu inte lärt mig att fotografera så bra ännu så jag måste lära mig det först innan jag ville köpa en ny, dyr systemkamera. Så jag beställde en likadan kamera som mamma fick av Janåke när hon fyllde år, som jag skall ta med mig till Östersund och med hjälp av den skall jag försöka fylla min nya studentblogg med bilder.

CANON POWERSHOT SX30 IS 3.679:- på Dustin Home

 

Men inte nog med det så har jag även ganska länge funderat på att börja spela gitarr. Jag har alltid fashinerats utav dem där ( oftast killarna ) som tar med sig gitarren på festen och spelar lite kända visor på kvällskvisten som alla sjunger med i. Det blir en sån mysig stämning för man kan förmedla så mycket m,ed en gitarr. Men det har bara aldrig blivit av tidgare att man köpt en gitarr och lärt sig spela, men nu har jag gjort det. Jag köpte en hyffsat billig "nybörjar" gitarr och lite tillbehör såsom en väska att bära den i, en ställning att ha den på när jag inte spelar och en stämningsapparat så att jag kan stämma den.

AKUSTISK GITARR AKUSTICA 399:- på Hobbex

 

Så nu har jag lite att göra på min fritid. Istället för att sitta vid datorn eller TV'n som jag brukade göra här hemma så skall jag börja träna mer och sedan lära mig att fotografera och spela gitarr. Något som jag velat lära mig länge men som bara inte har blivit av.


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback