Nya mål

Nu när jag verkligen skall ta itu med min dröm om att studera till socionom så måste jag finna nya mål och drömmar att följa. Jag har redan funderat på vad jag skall börja med för projekt under skoltiden i Östersund och jag har några saker som jag skulle försöka fullfölja. Mycket kan ju hända på 3,5år och jag kommer inte vara densamma när jag kommer tillbaka.

- Gå ner i vikt
Ständigt det där pratet om att gå ner i vikt från min sida, men ingenting händer. Men med en stramare budget så man inte kan stoppa i sig "onödig energi" och ett betydligt tråkigare privatliv som uppmanar till aktiviteter att mår bra av så kommer troligtvis motivationen att förbättras.

- Lära mig att behärska mina tvångstankar
Mina tvångstankar/handlingar blir faktiskt betydligt bättre då jag har andra saker att fokusera på, särskilt om jag vill göra bra ifrån mig i skolan eller på jobbet. Det är nämligen så att dessa rutiner kräver enormt mycket tid och energi som jag nu kommer lägga på helt andra saker.


- Lära mig att spela gitarr
Jag är ju ganska så estetisk och gillar näst intill allt inom det området, förutom att själv spela teater. Jag tror att det skulle vara roligt att kunna behärska ett instrument, särksilt gitarr tycker jag verkar vara intressant då man kan förmedla så mycket känslor med det instrumentet.

Önska mig lycka till!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback