Festivalsommaren i Sundsvall 2011

Oj, vilken fest den här sommaren har varit. Förutom alla förfester och krogbesök så har det varit festival på festival under en period och jag har nästan hunnit gå på varenda en och jag har haft jätte roligt. Men det kunde jag faktiskt behöva efter den här jobbiga våren som varit för min del. Tyvärr så blir det ju ofta så att man dricker en aning för mycket om man inte mår så bra inombords, vilket jag också gjorde vid några tillfällen. Men det bjuder jag på, ingen är ju perfekt. Dags för en återblick av festivalsommaren i Sundsvall:

Gatufesten 04-09 Juli 2011
Jag och ett gäng samlades hos mig på onsdagen den 6'e (gratisdagen) för att grilla, förfesta och ta bussen in till stan. Förfesten och stämningen var bra, men själva gatufesten sög verkligen. Jag kan tänka mig att det hade varit roligare på fredagen eller lördagen. Men tyvärr skulle vi ju på semester till Finland då, dessutom så vill man inte lägga såpass mycket pengar för att bli full i en stor folkmassa. Jag brukar ju ändå aldrig kolla på några artister så det känns lite som att slänga pengarna i sjön.

Air Festival 29-30 Juli 2011
Visst var man lite sugen att gå, men tyvärr så satte både ekonomin och måendet käppar i hjulet för mig. Vi gick aldrig på den festivalen men nu i efterhand ångrar jag mig faktiskt lite.

Timrå Folkfest 04-06 Augusti 2011
Självklart måste man stötta ett evangemang från Timrå som dessutom är gratis, även om det inte var något speciellt i musikväg vilket inte spelar så stor roll för mig. Det var trevligt att förfesta med goda vänner, träffa människor man känner ute på byn och leka av sig lite. Dessutom så är det så otroligt skönt att för en gångs skull ha gångavstånd dit och hem.

Sundsvalls Drakfestival 10-14 Augusti 2011
Vi var ett gäng som samlades hos Yvonne på Fredagen den 12'e för att förfesta och sedan ta bussen in till stan. Förfesten och stämningen var som vanligt på topp även om man var lite sliten efter allt festande sedan tidigare och egentligen hade velat stanna hemma och mysa.

Selånger Marknad 19-21 Augusti 2011
Till helgen så är det Selånger Marknad och även där kan man sätta sig i ett öltält på kvällskvisten, men för min del så skall jag bara gå på Lördag och kika på knallarna under dagen. Jag är så less på fest och alkohol nu efter sommarens bravader att jag inte har något behov av det längre och det gäller ju att lämna festen när man ligger på topp.

Andras åsikter:
Postat av: elli
Hej! Vad tråkigt att höra, har tyvärr inte heller hittat någon lägenhet så jag börjar få lite panik här nu, haha. Svårt att pendla ända från gävle...



Hoppas verkligen det hinner lösa sig på något sätt!
2011-08-17 @ 15:30:58
URL: http://elliohman.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback