The train

Ibland kan man jämföra livet som ett tåg på ett räls som rusar fram. Det gäller att man inte missar ett tåg för att hitta nya äventyr, och ibland kommer oväntade saker upp efter vägen som får oss att välja helt nya vägar som vi aldrig ens visste fanns där. Jag är ganska nöjd med den vägen jag valt i livet trots att det har tagit mig en längre stund att komma fram till mitt mål, men jag får helt enkelt se det som erfarenheter istället annars blir jag bitter. Men ibland undrar man hur livet skulle se ut om man bara gjort några enkla justeringar efter vägen eller andra val som gav andra sorters erfarenheter. Vem hade jag varit då?

If you missed the train, one can not help but wonder what could have been..

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback