In a rich mans world

Om jag säger att jag inte har några pengar, så betyder det exakt det jag säger. Ibland förstår nämligen inte folk att man är helt pank, utan dem tror att man har gömt undan eller sparat pengar någonstans.. Kanske dem gör så? Vad vet jag? Men jag har 75:- på banken sedan 1'a December och numera också en stor skuld till Jyrki för alla räkningar han får betala under den här tiden då jag inte har några pengar. Vilket betyder att vi har så vi klarar oss nätt och jämt, men det är jävligt knapert eftersom Jyrki inte har någon höjdarlön och att han dessutom måste betala dubbla räkningar. Visst, pengar är inte allt men det är grunden till jävligt mycket i livet. Utan pengar kan man inte göra mycket och jag tror att just pengarna är den största orsaken till mitt dåliga mående just nu. Dessutom blir jag ännu mer stressad över att mer pengar kommer gå åt, trots att jag inte ens har någon inkomst överhuvudtaget. T.ex. så fyller folk år, vi skall resa på den där kryssningen vi betalade tidigare i höst och Mansons djursjukhusräkning skall betalas. Förutom dessa "oväntade" överaskningar så ska kunna äta hela månaden, tanka bilen, köpa medicin- kattsand och specialmat som behövs åt djuren osv. Så just nu vill jag bara lägga mig ner och dö!

Money, money, money must be funny, in a rich mans world..

 


Andras åsikter:
Postat av: Emelie
Ekonomiska problem kan absolut göra att man mår dåligt. :/ Det är inte alls kul att leva på gränsen och gå runt och oroa sig. Kram
2011-02-03 @ 18:41:27
URL: http://ljusastunder.blogg.se/
Postat av: Jossan
Jag håller med dej gumman, vem kom på att man blir inte lyckligare av pengar..enligt mej blir man jävligt mycket lyckligare med pengar..det suger att vara pank!

Å ang födelsedagar...du vet vad ja sagt!!!! :0)



Kramar
2011-02-04 @ 17:44:16
URL: http://prinsessanoctavia.blogg.se/
Postat av: ante n
jag vet hur det är att ha lite pengar jag har ca 1200kr kvar när jag betalat mina räkningar.1200kr kvar till mat ,kläder ,tvättmedel, hygienartiklar,nöjen osv till mig och liam. så ja jag vet hur det är att vara fattig =(
2011-02-06 @ 14:15:36

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback