God Fortsättning!

Jag är väl medveten om att jag inte har hunnit önska varken God Jul eller Gott Nytt År iår, jag har helt enkelt fått prioritera andra saker före bloggen. Men nu i efterhand kan jag iallafall önska en God Fortsättning, för jag uppskattar att ni orkar kika in då och då och jag har inte glömt er!

Imorgon bär det iallafall av till Kiruna och det ska bli hur roligt som helst. Jag längtar efter min yngsta lillasyster som redan är där uppe hos sin pappa. Hon ringde mig igår och var totalt förstörd! Jag önskar jag kunde skydda henne, och mina andra syskon, från allt ont som händer - men det går tyvärr inte. Det enda jag kan göra är att vara ett bra stöd, lyssna och stötta henne genom hennes svåra livskriser som pågår just nu. Men det gör mig så arg att se hur egoistiska människor kan vara, även när det gäller ens egna barn. Jag kan inte påstå att jag haft en bra barndom och många barn med mig har vuxit upp med föräldrar som har bland annat alkoholmissbruk och där misshandel har varit vardag i familjen. Visst kan jag förstå att dem också är offer, att dem inte bearbetet sina problem och därför valt att döva smärtan eller projicera ilskan på andra sätt än genom ord. Men se så många man skadar bara för att man gör dem valen framför att prata om det, bearbeta problemen och sedan få må bra! Vad är det som blir fel, varför vill inte folk må bra?

Jag vet att jag själv en gång varit lika envis. Jag trodde inte på psykologi överhuvudtaget, men nu förundras jag över den. Jag kan se mönster, tecken och förstå på ett helt annat sätt än förut! Men jag tror man själv måste bestämma sig och säga att "nu räcker det, nu VILL jag må bra" annars kanske man också dör som en ensam, bitter gammal kärring som gnäller på grannarnas höga musik från lägenheten intill. Nej, jag valde någonstans att jag ville leva och jag ville må bra i mitt eget liv. För det här är mitt liv, min enda chans och även om andra skadar mig i livet så skall dom aldrig någonsin få mig att vela avsluta mitt liv på egen hand igen. Jag skall aldrig någonsin tillåta att någon annan skadar mig igen och jag hoppas att även ni gör desamma. Jag vet verkligen hur viktigt det är att man mår bra.

Så låt det bli ert nyårslöfte: Ta hand om varandra och gör det du måste för att du ska må bra!

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback