Steril

Fortfarande ingenting i magen trots att vi snart försökt i ett år snart. Kanske är det ett straff som jag besitter? Tänk om jag är steril då, det skulle inte vara helt omöjligt. Isåfall så tar jag livet av mig! Jag har ju haft klamydia när jag var yngre vid två tillfällen, det kan ha ställt till det för mig. Man vet ju inte hur länge man har gått så och dessutom var jag ung och dum då, jag tänkte inte på konceknenserna alls. Dessutom så är jag riktigt överviktig och nu har jag även förlorat min mens också. Sist jag hade mens var 8-14 Novmber och det var ett bra tag sedan nu. Jag befarar det värsta, att jag är steril och överallt ser jag familjer och gravida kvinnor. Johanna, min morbrors tjej är gravid igen så jag skall få en till kusin. Jättekul förståss, men även sorgligt för mig som försöker men inte får nått. Det är väl inte meningen att jag skall ha barn bara. Folk säger att jag är stressad, men hur kan man vara så stressad i ett helt jävla år? Dessutom vet jag att jag inte har fokuserat på det så mycket under en period, men nu kommer det tillbaka igen när jag märker att det inte fungerade. Det är bara en dum jävla bortförklaring. Jag hatar när folk ska hitta orsaker till att jag inte kan få barn, försöker trösta mig med att säga att det skall ordna sig. Tänk om det inte gör det då? Dem vet inte hur det känns att vara utan. Jag kommer aldrig få barn, jag kommer aldrig få barnbarn, jag känner mig sjukt okvinnlig och värdelös just nu. Fy fan!

Andras åsikter:
Postat av: Linda
Du vet att det är samma här... hör av dig om du vill surra lite.. KRAMAR
2011-01-27 @ 18:19:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22168
Postat av: Jossan
En dag kommer du att ha både barn och barnbarn, det är jag säker på! På ett eller annat sätt och du kommer bli den bästa mamman nånsin!
2011-01-29 @ 23:34:59
URL: http://prinsessanoctavia.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback