60 ärliga frågor om mig

1. Vad är ditt mellan-namn? Birgitta.

2. Vad skulle du vilja heta i förnamn? Mikaela, för jag har valt det själv!

3. Är du i ett förhållande nu? Japp.

4. Om ja, hur länge har ni varit tillsammans? Sedan 23/6-2000, så ungefär 11år.

5. Vem var du tillsammans med innan? Henrik.

6. Får man fråga varför det tog slut? Ja, säg det? Jag minns inte men det var ett bra beslut iallafall.

7. Har du haft nåt seriöst förhållande? Ja, det jag är i just nu.

8. Vem vet mest om dig? Yvonne, min bästa väninna känner mig som en öppen bok =)

9. Vad gör du på fredagskvällar? Det beror på humör det. Ibland blir det lite fest, eller att man ska ut på krogen. Men oftast blir det filmkväll med sambon eller att hälsa på mamma i Ljustorp.

10. Bästa filmen du någonsin har sett? Oj, svårt val. Minns man alla filmer man någonsin sett ens? Just nu tror jag att det måste få bli "The foruth kind"

11. Har du haft sex med fler än 5 personer? Ja, tyvärr.

12. Har du någonsin varit full? Absolut. Många gånger!

13. Har du testat droger? Nej, aldrig. Skulle inte falla mig in att göra det heller.

14. Röker du? Nej, jag har aldrig klarat av att dra halsbloss ens.

15. Snusar du? Nej, det smakar inge bra och jag blir snus-full på en gång.

16. Saknar du någon just nu? Jo, det gör jag. Både vänner, bekanta och släkt.

17. Hur mår du idag? Det är både upp och ner just nu.

18. Hur många tabletter tar du dagligen? Tillmestadels inga, men ibland får jag spänningshuvudvärk när jag slarvar med glasögonen så då måste jag ta en eller två alvedon =)

19. Vad gjorde du för exakt ett år sen? Inte den blekaste.

20. Bästa minnet från Förra sommaren? Semestern i Finland tillsammans med lillasyster Liza och sambon Jyrki.

21. Senaste landet du besökte bortsett från Sverige? Finland på semester i sambons föräldrars stuga i Alavus.

22. När var du där? Vi åkte dit den 11'e Juli och åkte hem den 18'e Juli. Stannade dock någon dag i Luleå hos moster påvägen dit och hem.

23. Är du rasist? Nej! Jag anser iallafall inte det.

24. Har du helt svenskt ursprung? Nej, jag har lite finskt blod i mig.

25. Gillar du killar eller tjejer? Killar, definitivt. Tjejer må va snyggare och känsligare men dem saknar något ;-)

26. Föredrar du svenska eller utländska killar/Tjejer? Gärna mörkhyade, men brunögna och brunhåriga svenskar går också ann.

27. Ser du fram emot någonting just nu? Ja, en massa roliga festligheter resten av sommaren.

28. Har du körkort? Ja, sedan 2005 nu.

29. Vad hade du för betyg i skolan? Jag hoppade av gymnasiet p.g.a. personliga skäl men tog igen det på Komvux senare med en massa VG'n och MVG'n

30. Vad är det bästa du fått på ett prov? MVG tror jag.

31. Vilket ämne var det? Psykologi samt Människan socialt & Kulturellt bland annat. Minns inte alla prov och ämnen som jag haft dock så jag tar bara dem som låg närmast i minnet.

32. Har du fått ig på ett prov? Ja, alldeles för många gånger. Särskilt på högstadiet och innan jag hoppade av gymnasiet.

33. Ditt finaste minne? Jag vet inte om jag har något sådant ännu!

34. Anser du dig vara intelligent? Det beror på mitt mående det. Mår jag bra så är jag smart, mår jag sämre så är jag korkad.

35. Vilken har vart den bästa tiden av ditt liv? Den tiden jag har framför mig, förhoppningsvis.

36. Vilken va den värsta tiden då? Svårt att välja från alla traumatiska upplevelser man gått igenom med tiden.

37. Har du mått jättedåligt psykiskt? Ja, väldigt, väldigt dåligt!

38. Har du skurit dig eller gjort dig själv illa på nått sätt? Ja, men för många år sedan! Skulle aldrig falla mig in idag.

39. Har du haft sömnproblem? Ja, både att jag sovit för mycket eller för lite.

40. Hur ofta gråter du? Det beror på mitt mående. Ibland är jag jättekänslig, men oftast kan jag bara "stänga av" och bli kall.

41. Vad gör du när du mår dåligt? Gråter, skriver och lyssnar på musik som framställer känslorna starkare och tydligare.

42. Vem vänder du dig för att prata med när du mår dåligt? Min bästa väninna Yvonne och min svägerska Linda samt min sambo Jyrki.

43. Vill du ha tillbaka någon av dina ex? Nej tack!

44. Vilken Linje gick du? Först gick jag "Mode & Design" i ca: 1 år, sedan gick jag "Bild & Form" i ca: 1 år. Många år efter det gick jag en vuxengymnasial utbildning som heter "Barnskötarutbildningen" som är likvärdig "Barn & Fritid" på gymnasiet.

45. Vilken skola? Först Tomteskolan, sedan Västermalm och tillsist Komvux.

46. Har du sett någon dö? Nej, men jag har sett en död.

47. Har du förlorat någon du älskar? Både ja och nej. Inte förlorat som i att någon dött, bara försvunnit från mig.

48. Är du stolt över dig själv? Nej, det är inte ofta som jag är det.

49. Vad är det bästa med dig enligt dig själv? Att jag försöker att eftersträva att bli fördomsfri, jag vet att det är svårt att bli det men hey, man kan ju alltid försöka ;-)

50. Vad får du ofta komplimanger för? Ögonen, suck!

51. Har du lätt att få folk att skratta? Både ja och nej, jag vet inte.

52. Cider elller öl? Cider! Öl har jag aldrig kunnat dricka.

53. Har du några tatueringar? Nej, men jag vill skaffa både en och annan.

54. Vet du om någon är kär i dig? Nej, ingen kan älska mig.

55. Har du gjort nåt olagligt? Ja, det har jag säkert.

56. Vad står det i ditt senaste sms? Ett skämt som en klasskompis skickat till mig.

57. Har du suttit häktad? Nej.

58. Om Ja, För vad? Inga kommentarer.

59. Är du ostraffad? Japp. Det tror jag väl =)

60. Har du svarat ärligt? Absolut, vad annars.

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback