Ingen svärmorsdröm direkt

Har precis kommit hem från svärmor och känner mig, som alla andra gånger, ganska uppretad. Min svärmor har nämligen inga gränser för när hon inte skall lägga sig i. Jag klarar inte av att höra av andra hur jag skall bete mig, jag är mig själv och jag gör som jag vill. Ingen skall komma och bestämma över mig! Hon satt precis nyss och berättade att jag inte skulle baka så mycket som jag gjorde sist jag fyllde år, så jag påminde henne ( något jag vanligtvis inte gör ) på ett lite snäsigt sätt att det faktiskt var JAG som fyllde år, att jag tyckte det var ROLIGT att baka och att allt faktiskt gick åt. Inget illa menat mot henne, hon är ju som hon är men hennes personlighet och min personlighet krockar så in i helvete. Hon vill bestämma över allt och alla in i det minsta, jag skall vara glad att hon inte talar om för mig vilka sexställningar jag skall använda med hennes son. Medans jag, som sagt; "kan själv" och gör som jag vill. Jag har bestämt mig nu, efter 12år, att nu skall jag faktiskt sätta hårt mot hårt och stå upp för mig själv inför henne istället för att bara sitta tyst och ta åt mig av det hon säger. Annars samlas allt på hög innuti mig tills man av ren ilska spricker.

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback