Jag läcker energi

Jag hade hoppats att den här sommaren skulle bli riktigt bra, med mycket resor och många tillställningar med vänner, så jag kunde ladda energi inför höstens kommande stora, tunga händelser. Det finns nämligen en polisanmälan i luften som vi måste gå igenom inom familjen. Hur som helst så känner jag inte att jag orkar göra någonting längre. Jag har ingen kraft kvar. Förut orkade jag tänka mer, det gör jag inte längre. Jag orkade planera mer, det gör jag inte längre. Jag orkade lägga energi på andra, det gör jag inte längre och jag orkade stänga av och spela teater när jag egentligen innerst inne mådde skit, det gör jag inte heller längre. Det är som om bägaren har runnit över och jag inte kan stoppa det. Som en vägg som fallit och som jag inte kan resa upp igen. Jag är som en öppen bok och dessutom väldigt känslig. Förutom det är det som om jag läcker energi eftersom hur mycket jag än vilar och på andra sätt försöker lagra energi så är det som om allt bara försvinner. Mitt mående pendlar just nu mellan två stadier: Att försöka spela teater och låtsas vara den Mikaela jag var innan, även om jag egentligen inte orkar det, och hoppas på en förändring inom kort d.v.s. att jag kommer in på skolan som jag sökt, flyttar och lämna mitt gamla liv bakom mig, då menar jag verkligen ALLT bakom mig!... Eller dö. Som tur är skall jag börja på Bedömningsenheten i början av Augusti, jag hoppas jag orkar fram tills dess.

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback