Livets eviga kamp

Jag tänkte att jag skall försöka ta itu med vikten igen. Det är så svårt att orka ta sig för att göra något när man inte mår bra, särskilt att ta itu med vikten eftersom det är ett enorm projekt. Dessutom så tror jag inte att jag innerst inne velat eller kunnat ta itu med vikten tidigare på grund av psykologiska bakgrunder som för mig varit undermedvetna. Men nu när jag står och balanserar vid 100 gränsen så skall jag försöka att ge mig in i matchen igen, faller jag så får jag försöka resa mig igen snabbare än dem andra gångerna för nu måste det verkligen bli någon förändring på det här innan det är för sent.

 

Nuvarande vikt: 98,5 kg

Mål vikt: 55 kg

 

Nej, det är inte "för mycket begärt" att gå ner till 55 kg i förhållande till min längd. Jag är faktiskt bara 1.50 cm lång så om jag går ner till 55 kg så blir jag NORMALVIKTIG och inte underviktig. Jag skall alltså göra mig av med 43,5 kg på helst lite mindre än 1,5 år, det kommer att bli kämpigt men jag måste ju ge det ett ÄRLIGT försök någon gång.

 

För mig så är det oftast allt eller inget som gäller så kommer jag bara in i stämning så kommer jag att träna varje vardag igen, precis som jag gjorde för inte alltför många år sedan tillsammans med Yvonne. Dessutom så skall jag verkligen, verkligen försöka sätta mig in i ISOMETODEN den här gången eftersom att jag VET att den fungerar men jag har bara varit så lat att jag inte har orkat ge den en ärlig chans ännu.


Andras åsikter:
Postat av: Emelie
Nej det är sant att man inte kan träna och fokusera på sitt yttre när man har problem innerst inne :/ Det är det man behöver fokusera först på!



Låter som ett bra mål, men ha kortsiktiga mål också, kanske för vaje vecka - eller månad - , så du tar dig till slutet! :) Det är mitt tips iaf, för jag vet själv att det inte funkar när målen är för långt bort. Kram kusin!
2011-07-29 @ 22:43:47

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback