Helvetesåret 2011

Varför, VARFÖR, varför händer det ofattbara, svåra, tunga, mörka och jobbiga händelser gång på gång på gång? Året börjar med att jag får det struligt ekonomiskt, jag fick inget arbete efter jul och A-kassan såg till att strula till det så jag inte fick några pengar från dem. Vi klarade oss ändå, men det var tufft! Efter det så blottas en dold hemlighet som en familjemedlem burit på under många år, det skakar om hela familjen. Samma familjemedlem gör därefter ett självmordsförsök men som tur är blev det inte som hon tänkt sig. Men rädslan över att det skall ske igen är ständigt där eftersom man inte vill förlora henne. Därefter blev vi tvungna att avliva vår lilla katt Manson eftersom han hade blivit så sjuk och det verkade som om han blev allt sämre och inte mådde så bra, så med hjärtat i halsgropen och tårarna sprutandes så blev vi tvungna att avliva lilla hjärtat. Sen flyttade jag ifrån tryggheten hemma, ensam, till en helt egen lägenhet i Östersund för att gå en utbildning som slukar den ynka lilla självkänsla och värdighet man lyckats att samla på sig under 28år. Visst, det är en bra utbildning, men jag känner mig skit korkad och fruktansvärt värdelös. Förhoppningsvis blir det bätte snart, men just nu är jag bara så svag.. och då händer det här med Nanuq. Nookie blir påkörd av en fartblind dåre från byn hos mamma och Nanuq hann bara bli 7 månader gammal. Vi fick aldrig se hur stor hon skulle blivit och jag kommer aldrig mer kunna lära henne nya trix. Hon var en speciell hund och jag kommer aldrig glömma dig Nookie. Det här året började inte bra och jag har tyvärr en känsla av att det inte är över ännu. Man bör ju inte bara se det negativa, men ibland är det svårt att se ljuset.

När ska livet sluta att göra ont?

Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback