Catch up

Resumé:
Det var trevligt i Sollefteå på Laxfestivalen. Jag, Jyrki och Yvonne fick lära känna två av Maritas vänner Lisa och Johnny som båda var två friska fläktar, men på två helt olika sätt. Jag, Jyrki och Lisa satte oss på en krog som hette "Hörnan" i Sollefteå efter att vi tappat bort en kissnödig Yvonne och en småsurrig Marita, men som tur var så hittade alla tillbaka innan kvällen var slut och det var faktiskt rätt skönt att åka hem och sova. Man prioriterar lite andra saker nu framför en helkväll ute, man har inte samma energi helt enkelt!

Arbete:
Både igår och idag så jobbade jag med en bekant från min "förra" avdelning, nämligen Camilla. Hon är en kanon trevlig tjej och jag tycker hon är grymt duktig på det hon gör. Det är synd att hon snart ska sluta att jobba på Förskola och börja jobba som personlig assistent istället, för jag trivs så bra med henne och hade gärna jobbat mer med henne och Marie ifrån samma avdelning. Förövrigt går det bra på jobbet, visst är det lite långtråkigt emellanåt men det är det nästan värt. Jag kommer att jobba torsdag och fredag till veckan samt tisdag till fredag nästa vecka, sedan "stänger" sommar dagis och då hoppas jag på mer jobb igen. Men mitt beslut om studier ifrån förra inlägget står fortfarande fast om det inte händer att man får ett längre vik då, men hur stor är den chansen egentligen. Äh, lika bra att läsa upp dem ämnen som fattas så man kan söka in till högskola snart. Jag måste börja ta vara på min tid och inte slösa en minut till!

Shopping:
Idag har jag slösat pengar gosse! Vid fem tiden idag så åkte jag och Jyrki iväg på Mediamarkt med två av mina tre småsyskon. Mediamarkt har en otrolig kampanj just nu och dem erbjuder 30 månader utan ränta eller andra övriga avgifter. Jag som har varit sugen på en vit MacBook en längre tid och Jyrki som tänkt köpa en PS3'a länge gav in för våra lustar plus att han köpte en extra dosa till spelkonsollen och ett par sladdlösa singstar mickar för bara typ 550kr / månad i 2,5 år. Jag tänkte dock betala av min dator på 10 500kr så fort som möjligt och jag skall börja med att sälja min två år gamla Packard Bell på Blocket när jag fått min MacBook som vart tvungen att beställas. Även om det är räntefritt så är det skönare så!

Hälsa:
När jag kom hem från Birsta City så gick jag och Yvonne ut och gick i en timma ungefär, gud vad vi är snabba att motionera nu. Vi började med en sträcka som då tog en timma och tjugo minuter och nu tar den bara en timma drygt. Sammanlagt har varit ute och gått i ungefär sex dagar nu och jag känner mig så grymt motiverad till ett hälsosammare liv så jag har till och med gjort en egen designad "Vikt Dagbok" i Word som jag tänkte hålla efter. Förutom att det är roligt att fylla i vad man presterat så kanske det också är roligt att spara som minne, precis som ett prov man gjort bra ifrån sig på!

Veckoplanering:
Imorgon är jag ledig och då ska jag klippa min ( ÄNTLIGEN ) på Hår och Doft i Timrå klockan 9:30, sedan skall jag hämta passet hos Polisen i Sundsvall och slutligen så skall jag städa så det är fint här till helgen. Då är det nämligen Timråland och jag tänkte att man kunde samlas hos oss ett par styckna och gå ner gemensamt sedan. Kanske skall vi grilla då också, men vi får se om vädret kan bestämma sig först!

Andras åsikter:
Postat av: fröken jonasson
Sv: haha jasså? :) kanske lite :)
2009-07-29 @ 22:15:32
URL: http://linnjonasson.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback