Grannsämja, går det ens?

Ni kanske minns mitt desperata inlägg om vår bittra granne som jämt hittar fel och brister hos oss som dem klagar till både Polis och Vicevärd om? Nu har vi iallafall pratat med Vicevärde om dem och det låter som dem är på vår sida. Tydligen så är vi väldigt högljudda när det gäller att ta i glas, öppna skåp, gå igenom lägenheten, prata, vissla, sjunga och ja, egentligen allt. Dessutom har vi storbråkat och flyttat jävligt mycket möbler enligt dem ganska så ofta. Javisst kan man höja rösten någon gång då och då och visst kan jag vissla ibland.. men det är ju knappast så att det ska störa någon eftersom det inte är någon ihållande verksamhet. Dem verkar hitta fel och brister på i princip vad som helst! Dem har ringt polisen fler än en gång har jag hört nu, men polisen har inte velat komma fler gånger efter att dem var här första gången. Det tycker jag tyder på att dem inte tar min grannes anklagelser på allvar! Dessutom nämnde vicevärden att dem varit likadan mot deras förra grannar, lustigt nog! Hursom helst så ska vi ses öga mot öga för att reda ut det här.. om dem nu vågar! Jag tycker bara det är så otroligt tråkigt att dem ska behandla oss på det här omänsliga sättet och klaga på små ljud från våran lägenhet, dem är ju så otroligt överkänsliga! Vill dem ha det knäpptyst så får dem väl flytta till hus istället för det kan aldrig vara knäpptyst i lägenhet, alla är olika, jobbar olika, beter sig olika. Det är ju inte så att vi inte respekterat dem och att dem har barn med att t.ex störa eller irritera dem på nått sätt utan dem har bara stört sig på våran blotta existens.

Angående förra inlägget så gav ni läsare lite tips, bl.a att vara trevlig emot dem. Det tog lång tid innan jag äntligen kunde svälja min stolthet och le emot karl och säga "hej" men inte får jag något "hej" tillbaka. Dem har bara valt att vara dem dom är och inte hitta någon lösning. Därför funderar jag på att om dem ens vågar möta oss öga mot öga hos vicevärden. Dem borde ju veta någonstans själva att dem har överreagerat och att dem inte egentligen kan anklaga oss för att leva våra liv. Jag bad vicevärden att fråga det paret som bodde där innan om vi varit så jäkla högljudda, men jag vet inte om dem nappade på idén. Jag hoppas iallafall att vi kan lösa det här så vi slipper få falska anklagelser om att vi lever om när vi knappt vågar andas i vår egen lägenhet. Jag tycker helt ärligt synd om dessa människor, det måste vara jobbigt att vara så överkänslig och bitter!


Andras åsikter:

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback