Sverige blir "svenskt" ???

Ursäkta den dömmande tonen i förgående inlägg, men jag menar det faktiskt! Med detta inlägg vill jag bara förtydliga mina åsikter om förgående ämne. Jag har ingen stor insikt inom politiken, det mesta verkar vara uppbyggt lögner och svek. Ett maktspel för att nå rikedom, bara ett rent egoistiskt spel. Men det är väl så vi är, vi Svenskar eller? Egoistiska! Jag medger att jag funderade på att läsa på om Sveriedemokraternas politik innan valet för att få lite insikt i deras åsikter. Inte för att jag skulle välja att rösta på dem, men för att ta reda på verklig fakta och inte bara höra och dra slutsatser utav en massa människors teorier och åsikter. Jag funderade på om jag hade dömt hunden efter håren ändå.

Har folket rätt om sverigedemokraterna? Är dem verkligen rasister eller är det folket som tolkat dem så? Var och hur uppkom bilden utav Sverigedemokraterna?

 

Jag vet ju av både kunskap och erfarenheter att människor lätt kan misstolka varandra utifrån olika förutsättningar, grunder och erfarenheter. Folket kunde ju lika gärna haft en missvisande bild utav Sveriedemokraterna pga. gamla fördomar. Men igår när Miljöpartiet och Socialdemokraterna namngav Sverigedemokraterna som rasister så förstod jag att dem har rätt. Inte ens Moderaterna var intresserade av ett samarbete med dem och politiker överlag borde verkligen ha insikt i frågan. Alltså ÄR Sverigedemokraterna rasister!

Visst, ni säger att sverige är demokratiskt och att alla har rätt till en egen åsikt. Jaja, säger jag. Bara det INTE är Sverigedemokraterna ni röstar fram era jävla spån!

 

Att vara invandrare kan ju fan inte vara enkelt. Att komma till ett helt nytt land med en annorlunda kultur, kanske tillochmed precis tvärtom sin egen kultur. Lära sig ett nytt språk, skaffa sig ett nytt socialt nätverk, utbilda sig på nytt och sedan försöka hitta ett jobb och allt detta för att man MÅSTE, inte för att man vill. Det är skillnad! Vissa invandrare tar det bra och anpassar sig snabbt till den svenska kulturen, medans andra stretar emot och mår dåligt. Hursom helst kanske inte Muhammed får ett jobb som kirurg i sverige för hans utbildning inte är godkänd, utan han kan få köra taxi istället eller ännu värre, sätts på bidrag! Verkar detta vara ett värdigt liv? Nej, men det är ett liv! Kan ni ens tänka er själva bo i ett u-land där bomber mitt i middagen är vardagsmat? Att leva i ständig skräck?

Klaga inte på invandrarna, dem gör så gott dem kan utifrån sina förutsättningar!


Det finns troligen statestik som visar att det finns likvärdigt med svenska kriminella som invandrare, det är bara så att media väljer att lyfta fram en folkgrupp framför en annan för att nyheterna skall bli mer intressanta. Så sluta skyll på invandrarna, sluta dra dem över en och samma kam! Ta reda på den där kriminella statestiken istället, ta reda på vad dem bakomliggande orsakerna för att en invandrare blivit kriminell är ( som "tack" för att han fick komma till Sverige, som ni säkert skulle sagt ) Fråga invandrarna vad dem har gått igenom i sitt hemland, hur dem har tagit sig till sverige och framför allt varför? Sluta vara så fientliga mot det ni inte vill kännas vid, för såhär ser det ut! Sverige berikas utav andra kulturer, vi utvecklas tillsammans och det är det  som Socialdemokraterna menar.

En för alla, alla för en för alla ska med! ALLA!




Jag har hört talas om skräckexempel under det här valet, att vissa ville "röra om i grytan" och att man röstat på Sverigedemokraterna bara för att dem stack ut och var annorlunda. Att dem tar upp frågan om invandringspolitik som inget annat parti vågar röra vid och det värsta är nog folk som röstat på Sverigedemokraterna "bara för att" Inget utav detta anser jag är ett giltigt skäl till att rösta på dem. Det viktigaste det här valet ansåg jag vara att få bort Moderaterna, det kändes som det var folket mot borgarna. Jag trodde verkligen att Socialdemokraterna skulle vinna eftersom det bara står mellan dem och Moderaterna.

Men istället fokuserar ni er ilska och "slänger bort" era röster på ett så idiotiskt parti som Sverigedemokraterna. För jag tycker verkligen det är att slänga bort sin röst, ni kunde lika gärna ha röstat blankt. Men troligtvis så ligger det ju någon liten fördomsfull tanke bakom att man röstat på Sverigedemokraterna, det märker jag iallafall på samhället runtomkring mig. "Nej jag är inte rasist" säger dem, men sedan i en diskussion så låter det annorlunda. Är dem inte medvetet om sin åsikt eller ljuger dem för sig själva? Ta och rannsaka er själva en stund, varför röstade ni som jag gjorde? Vad är fakta och har jag utgått ifrån det?


Ja, Mona. Jag tycker också vi gjorde ett DÅLIGT val. Jag hoppas INTE att du avgår. För dem som inte kan skilja på dig som person och på dig som politiker bör inte ha en egen åsikt.


BLOGGTIPS: Jag hittade även ett intressant blogginlägg angående valet på "den här" bloggen. För er som är intresserade att läsa mer om andras åsikter i valet!

Andras åsikter:
Postat av: MysteryDarling
hej, jag följer din blogg om du följer min med bloglovin.

Lämna en kommentar om du gör det, så vet jag :D
2010-09-20 @ 18:13:27
URL: http://mysterydarling.blogg.se/

Lämna din tanke här!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-mail: (publiceras inte)

Blogg:

Kommentar:

Trackback